//Miracle//


+facebook

+twitter


Bonjour

I write what I want.


Options

Entries About Heart


Love Letters




Music Here

Credits

Template: Anis Farhana
Basecodes: Ainabillah Shafie & AtiQah
Others:   


Semoga cepat sembuh :')

Assalamualaikum. hey, berhabuk dah blog ni. lama tak updates. See? new skin. comel tak sskin baru ni? hewhew. k maybe entry kali ni agak panjang sedikit, sapa takmau baca tkpa. sokay! Okay first sekali harus aa ckp pasal exam -,-' opsss dah habes dalam sebulan yg lepas and result pun dah keluar sebelum cuti lepas. Hm meningkat tp ada yg turun tanpa relaaaaa -,-' tapi takpa. dapat pi la result gena pun, taun depan duk kelas yg sama jugak and kelas tuuuuuuuuuuuuuuuuuu dah dipasanggggggg cctv kt luar kelas. Ohnooooooo, why? because ________________. No reasons. yela sekolah kan kaya , mcm-2 boleh buat -,-' hm k perli. Khamis seminggu before cuti kelas buat jamuan and serios tak tipu, mmg gempak habes kott. sampai nafas pun dah tak cukop sebab hmmm tiup belon tapi setiap 10min satu-2 pecah. buat rugii nafas aku jaa meniup.Main Menu Mee soto and then ada la tiga empat jenis kek. *kek semua mahal mahal*. Akhir waktu bila dah habes semua makanan, baru melantak pizza pulak. dua asma' kan mmg semua perut-2 tong and hari khamis tuu disimpan dalam memories. Happy sangat time tu. Hm tapi awan cerah bukannya lama, mendung di petang *eh betul ke peribahasa ni?*. 



Okay la settle kemas kelas apa semua tu. macam biasa balek lah dgn muka yg mmg hyper happy. Mum aku meh amik and teros pegi kmc. Terkejut jugak ah sebab aku ni dgn pakai baju sekolah lah lagi. G kmc teros pegi emergency. Eh lupa nak bgtau npa g kmc kan? actually, g bawak ayah aku nak check doktor sbb dia sakit kepala dah seminggu tak lega-2 and sambung pulak dgn badan dia belah kanan tetiba jadi kebas semacam. That's why teros g kmc, g hospital biasa berejam nak tunggu tera nak kena panggel tu. Okay back to the storry. Smpai dpn pintu kmc teros nurse lelaki tu bg wheelchair dkt ayah aku and bwk g emergency, mum aku pgi parking keta dlu. k lps tu, msok kmc cari ayah aku tp tak jumpa so duk jela kat kerusi tempat menunggu tu. then, ayah aku call mum aku sruh masok blik 1. kay fine aku dgn adk aku kena tunggu kat luar. kami dua g cafe. balek tu tgk, ayah aku kena masok wad sebab minor stroke. okay mmg terkejut sgt-2 lah time tu. nak nanges pun ada tp tahan sbb kalau aku lemah, mum aku lg la lemah. hm okay. masok wad apa semua tu, mum aku inform dkt org yg trdkt dulu. lps asar tu, mum aku balik rmh amik barang. tinggal la aku jaga ayah aku. doktor masok and cakap darah  tersumbat dekat otak ayah aku belah kiri and automatic terkesan dkt badan belah kanan. minor stroke. Kolestrol tinggi, darah dia pun tetiba meninggi haritu. maybe faktor pemakanan. raya ritu kan 3hari melantak kambing lembu siang malam. then mum aku meh balek tu aku inform kat mum aku pasal tu, dktor bg ubat cairkan darah dalam otak. alhamdulilah ayah aku tak terok and kena belah kanan. syukur yg tak teramat sangat. Okay then after three days stays in 502 rooms. ayah aku dibenarkan pulang. Yeayy ! and then doktor says sbulan skali msti jalani rawatan physioteraphy :) dia takboleh drive for a while, kena byk berehat, tak boleh dah jadi mcm dulu. keja dia kena duduk diam-2 je. makan pun kena pantang. takboleh bt keja berat-2.nak jalan pun org kena pgg or pkai tongkat. tp dua minggu lps tu alhamdulilah, ayah aku more better than last week. kesian jugak dekat mum aku kena buat mcm-2, hmmm. Sabar. Dugaan ALLAH beri. itu baru siket kan? :') And then doktor says, bila ada satu saluran dkt otak darah tersumbat, maybe dia punya emotional terganggu so dia tkboleh stress, tkblh marah2 depan dia kalau tak dia akn stress and badan ayah aku pun turun. dalam masa dua minggu start dia jatuh sakit ritu, lebih kurang 10Kg jugak ah dia turun. Alhamdulilah :) beransur2 pulih. Sabar. maybe makan masa 3bulan dia nak sembuh and tunggu dalam masa 3bulan lps ni :) Okay harap siapa-2 yang baca entry ni, doakan lah ayah aku cepat sehat eh :) to my lovely dad, akak doakan abah cepat sembuh and kembali sepertia sediakala. akak salu support abah kay . Iloveyou dad :')